V tejto sekcii nájdete prípravky pre aretáciu a časovanie motora, skrátene povedané aretačné prípravky. Tie patria k základnému vybaveniu každého autoservisu a automechanik sa bez nich nezaobíde. Naša ponuka obsahuje prípravky pre najrozšírenejšie značky áut - napríklad BMW , Ford , Mercedes-Benz , Opel , všetky značky koncernu Volkswagen a pod., Na želanie vám ale zaistíme aj pomôcky pre menej rozšírené značky, ako napríklad Alfa Romeo alebo Saab. Aretačné prípravky sú vám k dispozícii buď v ucelených sadách, alebo jednotlivo pre konkrétnu motorizáciu.
Vzhľadom k spolupráci mnohých automobiliek môže tiež jedna sada pasovať na motory viacerých značiek. Pri vyberaní správneho kusu sa treba riadiť kódom motora - počas výrobného cyklu môžu byť aj na prvý pohľad rovnaké pohonné jednotky v detailoch odlišné.
Ponúkame vám tiež aj ďalšie prípravky na rozvody motora . U nás si určite vyberiete.
Aretačný súprava pre vozidlá BMW MINI, CITROËN a PEUGEOT 1.4 a 1.6 16V s benzínovými motormi s Valvetronic / priamym vstrekovaním. Pre autá: CITROËN C3, DS3 Vti, Picasso, DS3,...
Aretácia pre vozy VAG (VW Audi Group) - VW, Audi, Škoda, Seat Špeciálne prípravky pre zaistenie kľukové hriadele, vstrekovacieho čerpadla a napínaku pri oprave motora či výmene...
Sada aretácia rozvodov VAG, Škoda, VW, Audi, Seat a iné - Quatros QS10082 Súprava prípravkov na aretovania a reguláciu rozvodov motora v koncernových vozidlách Volkswagen,...
Špeciálne prípravky pre aretáciu a časovanie motora majú medzi autoservisním vybavením osobitné postavenie. Bez nich by značná časť opráv pohonných jednotiek áut nebola možná buď vôbec, alebo len zložito a s neistým výsledkom. Ich kúpa je tak pre automechanikov viacmenej nutnosť.
Princíp funkcie týchto prípravkov je pritom pomerne jednoduchý. Slúži na zabezpečenie, teda aretovania vačkových hriadeľov či častí rozvodov. Menujme napríklad rozvodové kolesá, zotrvačníky, kľukové hriadele atď. Pokiaľ je napríklad nutné meniť na vozidle rozvodový remeň, reťaz (mylné je stále ešte rozšírené pravidlo, že reťaz býva takzvane bezúdržbový - môže sa napríklad vyťahať) alebo čerpadlo, je nutné rozvody ešte pred začatím prác takto zafixovať. Cieľom aretovania rozvodov je zabezpečiť, aby boli všetky dôležité súčasti motora vzájomne v správnej polohe - jednoducho povedané, aby boli vzájomne synchronizované tak, ako majú byť.
Opomenutie tohto kroku môže mať za následok nemálo problémov. V lepšom prípade motor skrátka nenaštartuje, a ak áno, bude jeho chod problematický. Prejavuje sa predovšetkým kolísaním voľnobežných otáčok spojeným so zníženým výkonom a zvýšenou spotrebou paliva, vysokú dymivosťou pod. Potom je potrebné motor znovu pracne nastaviť, čo však zbytočne vyžaduje ďalší čas a vybavenie.
V krajnom prípade však môže rozhodené časovanie vyústiť až v takzvanej "počkanie sa" motora, ktoré býva nezriedka fatálne. V takom prípade sa piest zrazí s ventilom . Obe súčasti sa následne poškodí (ventilu sa ohýba driek, zatiaľ čo piest má prerazené či inak poškodené dno). Okrem týchto dvoch súčastí potom vznikajú škody aj na ďalších súčastiach motora, napríklad na ojnici, hlave motora a pod. Cena opravy takto poničené pohonnej jednotky býva v rádoch desaťtisícov až státisícov korún, nezriedka je ale motor poškodený natoľko vážne, že sa jeho oprava skrátka nevyplatí. Zvlášť v prípade starších vozidiel, kde by sa oprava vzhľadom k cene už nevyplatila, to môže mať za následok aj koniec autá. Pôvodne relatívne banálne výmena niektorej zo súčastí rozvodov tak môže mať nedozerné následky.
Investície do aretačného prípravku teda rozhodne nepredstavuje vyhodené peniaze. Naopak, vracia sa veľmi rýchlo.
Podobne dôležité je pre chod motora správne nastavené a funkčné zapaľovania alebo žeravenia . Aj týmto častiam preto odporúčame venovať pozornosť.