Jednostĺpový zdvihák na auto predstavuje medzi zdviháky zvláštnosť. Určený je pre celý rad autoservisných aj pneuservisných prác, jeho najväčšími výhodami sú bezpochyby mobilita a kompaktné rozmery, umožňujúce jeho použitie aj v malých servisoch a dielňach. Nosnosť sa väčšinou pohybuje okolo 2,5 ton, čo stačí pre osobné a menšie dodávkové autá.
Pre ťažšie práce a frekventovanejšie využitie doporučujeme zdviháky dvojstĺpové , pre pneuservis sú zase vhodné nožnicové zdviháky . Pre zvláštne druhy prác vyberte typ Štvorstĺpový .
Po objednaní vás bude kontaktovať servisný technik a dohodne s vami termín inštalácie a kontroly. Cena je za samotnú inštaláciu, v závislosti od miesta inštalácie sa bude...
Medzi vybavením pre pneuservis a autoservis zaujímajú jednosloupové zdviháky zvláštne postavenie. Ako iné typy majú rad výhod, ale aj negatív. Je teda len na majiteľovi servisu či dielne, aká očakávania od zdviháka má a na aký druh prác s ním počíta.
Asi najväčšou výhodou jednosloupového zdviháka je jeho variabilita a skladnosť. Vďaka malým rozmerom a mobilite (kolieska a manipulačné oje) sa hodí pre dielne s nedostatkom priestoru alebo iným obmedzeniam. Typicky sa jedná napríklad o prejazdné servisy, kde nie je možné napevno umiestniť napríklad dvojstĺpový či nožnicový typ. Vhodný je aj pre športové tímy, ktorým môže poslúžiť nielen doma, ale aj pri súťažiach či závodoch pri práci v depe. Manipulácia sa uskutočňuje s nezaťaženým prístrojom.
Vzhľadom k absencii stĺpu na jednej strane je podstatne uľahčený tiež nájazd a vystupovanie. Nosná ramená, vedúci v tomto prípade pod podvozkom auta, sú pritom zvlášť u moderných modeloch riešená s dôrazom na maximálnu bezpečnosť a stabilitu. Zdvih jednosloupových zdvihákov sa rôznia, zvlášť u kvalitnejších modelov, aké nájdete napríklad v našej ponuke, ale dosahuje aj 1,8 metra a viac. Zdvihák tak možno využiť aj k pohodlnej práci na podvozkoch , spodnej strane motora , nápravách, na niektoré druhy karosárskych opráv a pod. Samozrejmosťou sú potom základné autoservisné úkony ako výmena oleja .
Určitú nevýhodu, plynúce práve z jednosloupové konštrukcie, predstavuje v porovnaní s ostatnými typmi (predovšetkým dvousloupovými či čtyřsloupovými) o poznanie nižšia nosnosť. Tá sa pohybuje približne okolo 2,5 tony a s rezervou teda postačí pre osobné či ľahší dodávkové autá, popr. MPV. U rozmernejších modelov, ako sú SUV (najmä ich väčšie a ťažšie verzie), alebo väčšie varianty dodávkových vozidiel, už môžu nastať ťažkosti. Rovnako tak môže byť limitujúci obmedzenejšie stabilita - jeden stĺp skrátka nedokáže auto podoprieť tak pevne. Tento druh zdvihákov tak nie je úplne vhodný pre práce hrubšieho charakteru, ako demontáž stuhnutých či zhrdzavených častí, pri ktorých je potrebné s vozidlom viac lomcovať.