Prerezávačky pneumatík sú určené pre obnovenie dezénu na radiálnych plášťoch nákladných áut. Pneumatika, ktorá môže proces podstúpiť, je označená ako Regroovable. Pomocou nažhaveného noža mechanik obnoví drážky v behúňa a tým sa predĺži životnosť kolesa. Takto možno usporiť nemalé finančné čiastky, samozrejme za dodržania určitých pravidiel. V našom sortimente máte k dispozícii nielen prořezávačky rôznych druhov, ale aj ich náhradné diely či potrebné príslušenstvo, napríklad stojany na prerezávanie, ktorá vám prácu podstatne uľahčí.
Dodatočné prerezanie dezénov je relatívne jednoduchý a rýchly spôsob, ako predĺžiť životnosť opotrebované pneumatike. Má ale pár pravidiel, ktoré treba dodržiavať. Vlastníctvom kvalitné prořezávačky pneumatík všetko totiž iba začína. Obnovenie dezénu je predovšetkým možné len u gúm, označených na boku heslom Regroovable. Najčastejšie sú to radiálne nákladné kolesá. Osobné pneumatiky tento proces v žiadnom prípade podstupovať nesmú!
Správny moment nastáva, keď má pôvodný vzorka hĺbku zhruba 3 - 4 milimetre. Rozhodne teda nie vo chvíli, keď je zísť na zákonnú normu či dokonca pod ňu! Plášť vhodný na prerezanie má pod pôvodným behúňom ešte dostatočne silnú vrstvu gumy, ktorá je ale často zbytočne nevyužitá. Po obnovení dezénu je vďaka tomu možné pneumatiku ďalej bez problémov používať. Platí, že po prerezaní drážok by mala pod behúňom zostať minimálne 2 - 3 milimetre hrubá vrstva gumy chrániaci kostru plášťa. Ak sa pri práci začnú objavovať vlákna prvého nárazníka, pneumatika je určená na likvidáciu.
Pred začatím samotného obnovovanie je najskôr nutné gumu starostlivo prezrieť a opraviť prípadné poškodenia. Pokiaľ sú v behúňa časté vrypy, rezy a ďalšie podobné škody (typické napríklad pre pneumatiky často jazdiace v teréne), obnovovanie vzorke sa vôbec neodporúča a je lepšie taký plášť úplne vyradiť! Rovnako tak je lepšie ďalej nepoužívať gumu, ktorá je opotrebovaná nerovnomerne (napríklad po brzdení šmykom alebo kvôli zlému vyváženie ).
Prácu by mal robiť vyškolený odborník so zodpovedajúcim náradím. Základom je samozrejme dobrá, rovnomerne fungujúci prořezávačka, odporúča sa aj špeciálny stojan na pneumatiky. Na neho umiestnené koleso možno ľahko pootáčať a vďaka tomu je rez pravidelný. Zvlášť sofistikovanejšie typy stojanov majú systém otáčania ovládaný elektricky pomocou pedálu (podobne ako napríklad vyzúvačky ) a mechanik sa môže vďaka tomu venovať skutočne len vlastnú prácu.
Ako spomíname vyššie, túto činnosť by ale mal vykonávať špecialista. Pri neodbornom prerezanie možno koleso nenávratne poškodiť. Ak je hĺbka rezu prílišná, môže byť porušená kostra pneumatiky. Používanie takejto pneumatiky je nebezpečné, následné protektorovanie navyše už tiež nie je možné.
Kvalitným prerezaním dezénu na vhodné pneumatike možno teda ušetriť nemálo peňazí. Nákladné plášťa, ktorých sa tento postup týka, bývajú veľmi drahé a je teda prirodzené, že užívatelia ich chcú využiť čo najviac. Všetko ale musí byť vykonané kvalitne, s rozumom a s vedomím bezpečnosti na prvom mieste.