Rovnačka diskov sa používa v situácii, keď narazený ráfik už nie je možné vyvážiť klasickým spôsobom pomocou závaží a je potrebné väčšieho zásahu. Rovnanie diskov je pritom časovo nenáročné a zaberie len niekoľko minút. Vyberajte preto zo sortimentu jednoduchších aj prepracovanejších modelov rovnačkách, presne podľa potrieb vašej prevádzky. Samozrejmosťou je aj výber príslušenstva, ako sú upínacie potreby alebo sústružnícky support.
Po namontovaní opravených kolies späť na auto sa určite tiež oplatí za pomocou špeciálnych strojov nastaviť geometriu .
Aj napriek pomaly sa lepšiaci stav slovenských ciest nie sú narazené disky stále ničím výnimočným. Takto poškodené koleso začne "hádzať", čo sa negatívne prejavuje na riadenie, bezpečnosti a kvalite jazdy a životnosti podvozkových častí, napríklad čapov, ložísk a pod. Kým menšie nevyvážené hmoty sa dajú účinne odstrániť na vyvažovačke za pomocou vyvažovacieho závažia , väčšie poškodenie je nutné vyrovnať mechanicky . K tomuto účelu slúži práve rovnačky diskov.
Princíp je pritom relatívne jednoduchý. Narazený ráfik sa za pomocou špeciálneho príslušenstva upne do stroja a následne ich mechanicky vyrovnaný. Týmto spôsobom možno opravovať oceľové aj liate (tzv. ALU) disky rozličných rozmerov. Stroje v našej ponuke zvládajú rozsah približne 10 "- 30". Vyrovnanie je teda možné nielen u diskov osobných áut, ale aj ráfikov na off-roady, SUV a ďalšie väčšie vozidlá, u ktorých vďaka ich terénne vozidlo, hrozí narazenie kola predsa len viac.
Rovnačky na menšie a väčšie disky sa medzi sebou v niekoľkých veciach odlišujú. Asi viditeľnejším rozdiel predstavuje vrchnú prepojenie, tzv. Vrchný most, vyskytujúce sa u modelov určených práve na väčšie a tuhšie disky. Tento prvok poskytuje stroji potrebnú pevnosť - ani pri práci s veľkým a pevným okolo rovnačky tzv. "Neuhne". Ráfik je tým pádom skutočne vyrovnaný a možno naň bez obáv obuť pneumatiku . Ďalšie rozdiel predstavuje napríklad slabšia hydraulické čerpadlo pri modeloch na menšie disky. S týmito rozdielmi je dobré počítať pred kúpou - iný variant pravdepodobne zvolí menšie pneuservis zameriavajúce sa na klasické osobné autá a inú veľká firma, ktorej valná časť zákazníkov sa regrutuje medzi majiteľmi SUV a ďalších väčších vozidiel.
Pre pneuservisy potom predstavuje rovnačky zaujímavý spôsob, ako stabilne zarábať aj mimo vrcholy sezóny na jar a pred zimou, kedy vrcholí záujem o prezúvanie pneumatík. Rovnanie diskov môže zabezpečiť obživu aj v obdobiach, keď je záujem o pneuservisné služby všeobecne slabšie, predovšetkým v lete. Prípadná investícia sa teda oplatí.
Aj tento spôsob opravy ráfikov má samozrejme svoje limity. V prípade, že je bicykel narazené skutočne veľa, napríklad po nabehnutí do výmoľa vo veľmi vysokej rýchlosti, je lepšie ho úplne nahradiť novým. Ani rovnanie teda "nezachráni" úplne všetko. Proti hádzania veľkého množstva rovnacieho závažia na seba, dodnes uplatňovaného v niektorých servisoch, však táto metóda predstavuje výrazný pokrok, a to aj s ohľadom na bezpečnosť. Zle vyvážené či dokonca nevyvážené koleso automobilu totiž môže veľmi ľahko spôsobiť dopravnú nehodu.